Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


SZENDVICSKRÉMEK, UZSONNÁRAVALÓK

2010.08.13

SZENDVICSKRÉMEK, UZSONNÁRAVALÓK

 

A legegyszerűbb szendvics az OLAJOS KENYÉR

 

A fűszeres olajat úgy készíted, hogy lapos tányérban öntesz bármilyen hidegen sajtolt olajat és ízlés szerint adsz hozzá egy vagy több fűszert, valamint sót, amit helyettesíthetsz szójaszósszal is.

 

Néhány javaslat:

1. gyömbér (só)

2. kakukkfű, rozmaring, szurokfű (só)

3. koriander (só)

4. szerecsendió (só)

5. bármilyen készen kapható fűszerkeverék

6. pirospaprika (só)

 

Készíthetsz egyszerre nagyobb mennyiségű olajat is. A hűtőben vagy hideg éléskamrában üvegben tárolva sokáig eláll és csak az éppen szükséges adagot kell tálra önteni belőle.

Márts bele például pirított kenyeret fűszeres olajba, hintsd meg pirított szezámmaggal, apróra vágott zöldpetrezselyemmel és tégy rá vékony almakarikákat. Szokatlan ízű összeállítás és nagyon finom.

 

Az olajos kenyeret meghintheted bármilyen, enyhén megpirított olajos maggal is, például:

- szezámmag

- lenmag (enyhe hashajtó hatású!)

- mák

- durvára vágott dió vagy mogyoró

- napraforgó stb.

Vagy ezek keverékével, például:

- szezámmag, mák

- szezámmag, lenmag

A magokat vastag falú edényben vagy teflonban pirítsd, pici sóval (ilyenkor az olajba csak fűszereket tégy és csak a vége felé) és olaj nélkül, mert magas az olajtartalmuk. Érdemes több magot pirítani és az asztalon egy kis üveg-, mázas, cserép- vagy porcelán- tálkákban tartani, mert salátához vagy más ételhez is nagyon finom.

 

MAGKRÉM

Belevalók: 1 marék szezámmag, 1 marék napraforgómag, kb. 1 dl olaj, só, tárkony, borsika, köménymag, majoranna, pici víz, 1 csomag zöldpetrezselyem.

 

A kétféle magot sóval enyhén pirítsd meg. Ha kihűlt, kávéőrlőn daráld meg és annyi olajat adj hozzá (pici vizet is lehet), hogy kenhető masszát kapjál. Ízesítsd a fűszerekkel és keverd össze 1 csomag apróra vágott petrezselyemmel. Olaj helyett kefirrel is kikeverheted, így könnyebb, nem annyira hízlaló krémet kapsz. Így viszont nem áll el sokáig.

 

KOLBÁSZZSÍR

Belevalók: 1,5 dl olaj, 2 cső zöldpaprika, 1 fej vöröshagyma, 4-5 gerezd zúzott fokhagyma, 1 evőkanál pirospaprika, majoranna, őrölt kömény, borsika (ha csípősen szeretnéd: kevés chili), só.

 

Két evőkanál olajon süsd meg a karikára vágott zöldpaprikát és a vöröshagymát, majd szedd ki őket az olajból, alaposan lecsöpögtetve. Nekik csak ízesítőszerepük van - ráteheted kenyérre, megszórva pirított szezámmaggal gyors éhségcsillapító. A visszamaradt olajban futtasd meg a fokhagymát a fűszerekkel. Húzd félre a lábost a tűzről, tedd bele a pirospaprikát, és épp csak húzd vissza a lábost a lángra. Add hozzá a többi olajat és jól keverd össze.

Készítheted kókuszvajjal is, így a hűtőben tárolva kenhető krémet kapsz és nem kell tányérba mártogatni. Ha nincs kókuszvajad, használhatsz margarint, bár inkább kerüld a használatát.

 

A szendvicsekre tehetsz még

 

NYÁRON

nyers répát, fejes salátát, uborkát, retket, almát, paprikát, újhagymát, karfioltorzsát, apróra vágott zeller- vagy petrezselyemzöldet, sárgarépa zöldjét, nyers friss kaprot, zúzott fokhagymát.

 

TÉLEN

nyers répát, nyers zellert, almát, fejes káposztát (levelet vagy torzsát) sült vagy grillezett zöldségeket.

 

Télen nem érdemes drága primőröket venni, mert nagyon kevés érték van bennük. A paradicsomot csak nyersen és lehetőleg magában együk. Ha megfő, savasodást okoz, és olyan táplálkozásra kell törekednünk, ami a lúgosság oldalára billenti a szervezet egyensúlyát. Így sokkal ellenállóbbak leszünk a betegségekkel szemben. Az alma az egyetlen gyümölcsféle, amelyik illik főtt és nyers ételekhez egyaránt, illetve a citrusfélék közül a citrom.

 

folyt.köv.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.