Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Aerobic

2013.09.05

AEROBIC

 

Gyakorlatok az állóképesség javítására

 

 

Az "aerobic" kifejezés a görög levegő és élet szavakból származik. Az aerobic gyakorlatok valamennyi formája fokozza a test oxigénszükségletét azáltal, hogy növeli a szíven átáramló vér sebességét. Ekkor a szív erősebben pumpál, és így mivel nagyrészt izomból áll, erősödik.

      Minden olyan tevékenység, amely a főbb izmok, például a láb izmainak ritmikus összehúzódásával jár, állóképességet kíván, azaz olyan képességet, hogy zihálás vagy térdelgyengülés nélkül tudjon mozogni. A kocogás, a futás, a gyaloglás, az úszás, a kerékpározás, az ugrókötelezés, sőt még az intenzív tánc is mind jó aerobicgyakorlat. Leghasznosabb, ha hetente legalább háromszor végezzük a gyakorlatokat.

          Mielőtt bármely gyakorlatba belekezdene, legelőször ellenőrizze erőnléti állapotát úgy, hogy egy percen keresztül méri a pulzusát. Reggel, felkelés előtt a pulzusszám és a kondíció viszonya az alábbi:

 

PULZUSSZÁM KONDÍCIÓ
50 nagyon jó
50-70
70-80 ülő életmód
80 felett végezzen gyakorlatokat!

 

     Akár nagyon jó, akár nagyon rossz az erőnléti állapota, csak lassan növelje a gyakorlatok időtartamát, egyszerre legfeljebb 20 perccel, és minden esetben tartsa be az alábbi szabályokat.

       Ezek figyelembevételével egyszerű kondíciópróbát végezhet úgy, hogy három percen keresztül öt másodpercenként - váltott lábbal - kétszer le-fel lépked egy 20 cm magas lépcsőfokon (rosszullét esetén hagyja abba). Pontosan egy percig pihenjen, majd mérje meg a pulzusát: ha újra kielégítőnek mondható, jó kondícióban van.

     Kérje orvosa tanácsát, ha szívbeteg, magas a vérnyomása, időnként szédül, elájul, cukorbeteg, makacs hátfájása van, ízületi gyulladásban szenved, lábadozik, vagy ha a gyakorlatok egészségre ártalmas hatása miatt aggódik.

     Hagyja abba a gyakorlatokat azonnal, ha fájdalmat vagy rosszullétet okoznak!

     Ne kövesse el azt a hibát, hogy azt hiszi, ha a gyakorlatok fájnak, biztosan jót tesznek!

     Ne végezzen gyakorlatokat, ha fáradt!

     Ne végezzen erőteljes gyakorlatokat kiadós étkezés után!

     Ne végezzen gyakorlatokat, ha influenzás, rosszul érzi magát, vagy ha lázas!

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.